diumenge, 26 de juliol del 2009

Rogaining les 3 valls

Al gener vaig córrer la meva primera Rogaining i malgrat arrossegar les conseqüències d'un fort refredat vaig gaudir d'allò més. A la primera oportunitat que he tingut he volgut repetir.
Aquest cop hem canviat les terres de Lleida, per les de Girona. Pràcticament ens hem inscrit els mateixos companys que l'altre cop, formant dos equips, un de Terrassa i l'altre de Sabadell. Durant el viatge fins a Sant Feliu de Pallarols comentem que el que ens fa més por avui és la calor. Sabem que a mesura que avanci la cursa aquest apretarà de valent i això pot condicionar i molt el desenvolupament de l'activitat.
Arribem amb el temps una mica just, però aviat estem preparats i disposats a iniciar la cursa en la plaça el Firal del poble. Estudiem el mapa i dissenyen la nostra estratègia cercant les fites de màxima puntuació.
El primer objectiu serà la fita 90, la de més puntuació, tractant agafar el màxim de punts possibles pel camí.
Comencen i la primera fita que cerquem (67) és dalt d'un turó que hi ha a prop del poble, al que s'accedeix per un camí on anem trobant creus del Via Crucis. Està just a dalt de tot al peu de la creu. Serà una premonició del que ens resta de cursa aquest inici pel Via Crucis ?.

Seguim un camí que ens condueix per dalt d'una carena tot vorejant uns cingles que ens permeten gaudir d'un magnífic. Veiem al davant nostre el castell de Hostoles on també hi ha situada una fita (88), però a la que no anirem.

Baixem del cingle per pinçar la segona fita al peu d'un arbre(77), i seguim baixant i camí de la 90 passem per un nou control (46) a l'interior d'una casa en runes que ens costa una mica de localitzar. Arribem al riu on se suposa que està la 90, però al principi no la trobem. Rectifiquem la nostra posició i allà està un magnífic gorg amb la fita sota el salt d'aigua. Cal ficar-se a l'aigua. Ho fa el Carles, l'expert nadador del grup. El lloc ha estat tota una sorpresa pels nostres sentits.
Portem un pitjor promig que a la rogaining de l'Espulga Calba, 1.36 hores i només 4 fites i 26 punts.

Seguim endavant, per pistes forestals fins fer dues fites més (54 i 84), després de creuar un parell de vegades un rierol en el que l'Anuk gaudeix d'allò més dins l'aigua.
I ara toca pujar, passem pel costat d'un mas on molt amablement ens indiquen el camí. Aquest és costerut, però la pujada ha valgut la pena per la bona vista (70).

A mesura que anem fent la cursa anem replantejant les properes fites a fer. Camí d'una nova fita per un corriol albirem un turó no massa llunyà amb una casa a dalt de tot on hi ha una fita de poc valor (37), però ens trobem bé i decidim pujar ja que ens agrada el lloc. La pujada és fàcil i el lloc de nou preciós. Aprofitem la visió que ens dóna dominar força terreny des de l'alçada per tal de gestionar el que ens queda de cursa. Cal començar a planificar com retornar a l'arribada. Portem més de 3 hores de curses, 8 fites i 49 punts.

Baixem ràpidament fins a un riera seca (81) i allà aprofitem l'avituallament per fer un mos i seguir. Una nova fita (73), en un lloc singular, una bauma també molt maca. La calor ja fa estona que pica i es fa notar. Em trobo amb forces i amb ganes de seguir trotant, però cal moderar el ritme de cursa ja que algun company de l'equip no va prou bé.
De nou una pujada feixuga amb forta calor. No trobem la fita 65. Busquem, però no hi és. No estem segurs d'estar al lloc i continuem pel camí. Al cap d'una estona ens trobem altres orientadors en direcció contrària i les seves indicacions ens són útils per resituar-nos, abandonar la fita que no hem trobat, ja que ara queda lluny i cercar la següent (86) després d'anar de nou per un camí que va per sobre d'una carena arran de cingle, i trotar per un ombrívol corriol que s'agraeix en aquestes hores de força sol.
Assolim dues noves fites (75 i 79) sense massa dificultat. Aquesta darrera està a dalt d'un turó des del que dominem el poble. Hem de decidir com hi baixem. No ens atrevim a fer-ho pel dret ja que el bosc és força impenetrable.
Després d'estudiar dues opcions prenem una decisió, però malauradament no trobem el camí que hi ha indicat al mapa. Perdem temps ens desmoralitzem i anem a provar la opció que havíem descartar, però molt desanimats. Després de rodejar un turó anem avançant per un turó però sense massa convenciment. Tenim clar que ens cauran molts punts de penalització, però finalment ho veiem clar. Anem en la bona direcció i el corriol és de baixada i està ben marcat. Ens llancem el més ràpid que les nostres forces en permeten per tal d'arribar a l'hora.
Ja som abaix i comencem a córrer pels carrers del poble. De nou ens passa el mateix que a l'Espluga Calba, toquen les tres al campanar i travessem l'arc d'arribada amb dos minuts de retard, i per tant 5 punts de penalització. Hem fet 13 fites i 81 punts, menys fites i menys punts que en la anterior rogaining.
Un cop hem descansat una mica ens asseiem sota els plataners del Firal de Sant Feliu de Pallarols i gaudim del plat de pasta que ha preparat la organització per dinar convenientment regat per unes birres fresquetes i tot comentant la jugada.
Abans d'anar a la dutxa consultem la classificació. Hem fet 4ts. en categoria de veterans però a força distància dels tercers que han marcat 109 punts. La parella que ha assolit més puntuació de totes les participants ha estat una parella mixta: 170 punts.
Prenem un cafetó abans d'agafar el cotxe cap a casa amb el convenciment que repetirem en la propera rogaining que s'organitzi en les nostres contrades. És un tipus de cursa d'orientació que ens agrada.