diumenge, 18 de setembre del 2005

La cursa de la Mercè

Després de dues setmanes entrenat amb bones sensacions avui arribava el moment de comprovar com estava de forma en aquest inici de temporada. L’any passat vaig fer aquesta mateixa cursa amb un temps de 49-33 i el repte d’avui era millorar aquest resultat.
Ja de camí cap a Barcelona noto que hi ha unes condicions meteorològiques òptimes per una cursa. Encara recordo la gran calor i humitat de l’any passat.
M’he presentat a la línia de sortida amb temps suficient per recollir el pitrall, però les llargues cues m’han obligat a reduir el temps d’escalfament. Poc abans de les 10 ja estava al bell mig de la munió de gent que esperava prendre la sortida. Hem tingut que esperar un quart d’hora per les dificultats en el repartiment de pitralls.
Finalment sona el tret, i som-hi, tots a córrer. Vull fer una cursa de menys a més. A veure si n’aprenc d’una vegada. Regulo el primer quilòmetre tot fent slalom entre la gent, alguns d’ells caminant. Passo amb 7-00. Sembla impossible que vagi tan lent. En el segon i el tercer vaig agafant el ritme de cursa però deixant encara marge de millora. Passo el 5, meitat de cursa en 26-07. És evident que tindré que fer una segona meitat de cursa molt més ràpida si vull assolir el meu objectiu. Vaig accelerant i avançant corredors. En el 8 porto 39-55. Faig uns dos quilòmetre finals molt bons i amb molt bones sensacions per acabar amb 48-02 i amb un darrer quilòmetre en 3-20 el que demostra que de ben segur els quilometres no estaven ben mesurats. Fins i tot, alguns amics afirmen que feia una mica més de 10 qm. al voltant de 10.200 metres. Em pregunto com pot ser avui en dia amb els mitjans tècnics que tenim a l’abast i que, fins i tot, els corredors populars en poden disposar que les curses encara estiguin tan mal mesurades.
Estic molt satisfet i content amb el meu temps final i 26-07 en la primera meitat, posició 1599 i 21-55 en la segona meitat de la cursa i posició 1227 final.
La progressió en les meves pulsacions per quilòmetre és evident, no així el temps per quilòmetre:
1 qm. 7-09 151
2 qm. 4-57 163
3 qm. 4-47 166
4 qm. 4-41 172
5 qm. 4-24 173
6 qm. 4-48 175
7 qm. 5-01 177
8 qm. 3-59 178
9 qm. 4-47 179
10 qm. 3-20 184
Amb una mitjana de 170 pulsacions i una màxima de 188.
I ara a seguir entrenant tot esperant la propera cursa.