dijous, 3 de gener del 2008

Orientació nocturna i amb pluja

Inicio el nou any d’orientació al mateix lloc on vaig acabar el 2007, el Parc de la Pollancreda a Sant Cugat. No acostumo a córrer nocturnes entre setmana, però aquesta serà una excepció. És molt a prop de casa, i a més aquests dies no treballo.
A l’hora de preparar-me i marxar cap a Sant Cugat veig que està plovent. Què faig ? Vaig o no ? Finalment decideixo anar-hi i un cop allà acabar de decidir. Continua plovent i no ho tinc clar, però decideixo al menys començar la cursa. Serà la meva primera cursa d’orientació amb pluja i no tinc massa clar que posar-me.
La cursa és ben diferent. És un parc pla, ple de fites per arreu. El repte és marcar només les que estan indicades en el mapa i no equivocar-se de fita. El mapa és la única pista de la que disposem. Hem de trobar 30 fites, amb una fita per la que hem de passar 3 vegades. La sortida és score (tots a l’hora), però no tots els recorreguts segueixen el mateix ordre. Hi ha 5 recorreguts diferents.
Ha arribat l’hora de sortir. Som-hi! Deixo el paraigües i a mullar-me i a córrer s’ha dit. No he fet cap tipus d’escalfament. És divertit, tot passa molt ràpid. Tots anem d’un lloc a l’altre dins el parc seguint recorreguts i camins diferents i mirant de pinçar la fita correcte sense cometre errades amb les nombroses fites parany que hi ha col•locades per tot arreu. Al començament la pluja em molesta, però al cap de poc m’oblido que plou, fins i tot, em sembla que no plou tant. M’ho passo en gran. Han estat poc més de 20 minuts frenètics. Se m’ha fet curta, però ha estat suficient donades les condicions meteorològiques. No m’he equivocat en cap fita! Al final he estat 11 de 30 participants.
M’agradaria fer una cursa similar a aquesta però sense pluja per poder-la gaudir plenament.

Foto de senglar-orientació