dilluns, 6 d’abril del 2009

S'han acabat les proves

Ahir va ser Calella, un mapa en el que ja havia corregut l'any passat i que m'agrada. Després de la primera cursa de Copa Catalana de la temporada a Sils em vaig proposar córrer unes quatre curses populars per posar en marxa una sèrie d'estratègies que m'han de permetre millorar:
  1. Començar la cursa més concentrat per evitar els problemes que a vegades tinc en les primeres fites i mantenir el màxim de concentració al llarg de tota la cursa, evitant els elements externs que a vegades em distreuen.
  2. Anar més segur entre fita i fita i com a conseqüència aturar-me menys a comprovar si estic en la bona direcció i també ser més ràpid en la presa de decisions d'elecció d'itineraris.
  3. Aprofitat tots els moments “plàcids” de la cursa per planificar itineraris entre fites.
  4. No reservar-me físicament i anar al màxim de les meves possibilitats.
La de Calella és una cursa exigent físicament i també tècnicament amb un mapa amb zones amb pocs punts de referència i amb forts desnivells. Vaig aconseguir fer un bon planteig de cursa i en alguns moments em vaig estalviar pujar i baixar tot cercant itineraris que vorejant els turons en travessar-los, encara que en una de les ocasions que ho vaig fer no em va anar bé.
Crec que haver millorat considerablement en els tres primers objectius que m'havia plantejat després de Sils, però encara puc explotar una mica més la meva forma física actual i anar més ràpid quan això sigui possible. Ahir mateix al final de la cursa i malgrat la forta pujada final em trobava pletòric.
Dos punts febles i que normalment encara em donen molts problemes és tractar de fer rumb fins a la fita i seguir una corba de nivell. Acostumo a desviar-me en excés, i per tant, no assoleixo la fita amb rapidesa. Mentre no millori en aquestes dues tècniques tinc que procurar no utilitzar-les en les curses si no és imprescindible.
Com sempre que corro els C1 en els curses populars vaig quedar molt lluny dels primers, però aquest no és el meu objectiu, ja que el que pretenc a l'inscriure'm en aquests circuïts és fer curses més llargues i amb més dificultat tècnica i anar aprenent a poc a poc.
Una decepció d'ahir va ser que no hi havia cap fita a la platja. Molts ho esperàvem. De fet alguns hi van passar per error, perdent molt de temps. Al final va ser 1-35-29 per 5100 metres, 21 fites i 290 metres i posició 23 de 27 acabats. Si comparo (ja sé que mai són comparables les curses d'orientació d'un any per l'altre) amb l'any passat he assolit un molt millor temps. Aleshores vaig fer 1-51-24 per 4200 metres, 275
metres de desnivell i 23 fites.
Ara es tractarà de veure com em van les properes dues curses que ja seran de Copa Catalana, la primera a Vilassar de Dalt a finals de mes.