divendres, 28 d’agost del 2015

Serra de les Pedritxes

S'acaben els dies de vacances i s'apropa el moment de la tornada a la feina. Aprofito uns dels darrers dies per anar a fer un tomb pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obach. Un indret que no em canso de visitar i que sempre em té alguna sorpresa preparada.
Camí cap el Coll d'Estenelles, l'Alzina del Sal·lari i altres llocs sempre passo pel davant de les pistes del Club de Hockey Terrassa. Per sobre la urbanització de les Pedritxes destaca el perfil d'unes muntanyes no massa altes, però que fa temps que m'atrauen. Avui les visitaré.
Deixo el cotxe al trencall de Can Roure i per pista m'enfilo fins el collet del mateix nom. Abans de començar a carenejar tota la serra m'arribo fins el Turó de les Roques Blanques (588 metres), un bon mirador de Terrassa i tota la plana del Vallès. Llàstima que avui tenim un dia una mica boirós.
Baixo de nou fins el Collet de Can Roure i agafo un corriol que segueix tota la carena. És un puja i baixa constant: turó, collet, turó, collet: Turó de Sant Joan (619 m.), Collet de Sant Joan, Collet de l'Ós, Turó de l'Ós (675 m.) Collet de l'Àliga, Turó de les Pedritxes (791 m.), La Moleta (770 m.). És un corriol entrentigut, per entre mig de boscos nets i amb vistes a banda a banda: Matadepera i el massís de Sant Llorenç del Munt a l'Est i el pla del Vallès Occidental i Montserrat a l'Oest.

Acabo al Collet de les Foradades amb la visita obligada a aquestes formacions rocoses tan singulars.

Segueixo en direcció Nord-Oest fins el Coll de la Riba on em trobo amb les senyals de la Matagalls-Montserrat. Abandono la pista i per un corriol pujo primer fins la Punta dels Caus Cremats (812 m.) i Puig Codina (824 m.) després.

Ja veig la Roca del Corb i el niu d'ametralladora antiàrea de Torre Salvans, darrer objectiu de la trescada d'avui.

Passat el Collet de l'Arca m'enfilo fins la Roca del Corb (877 metres) i des d'allà baixo a visitar el niu d'ametralladora, per la mateixa carena de la roca. Ho havia intentat un parell de vegades des de la Torre Salvans i mai havia trobat com arribar-hi. Està situat en un lloc ben estratègic des d'on es domina perfectament tots els possibles angles aeris d'atac a la Torre on es va reunir el consell de ministres del govern de la República ja en retirada.

Retorno a la Roca del Corb i per acabar el tomb pujaré fins el punt més alt d'avui, el Turó de la Carlina (933 m.). Després de visitar el Pou de Glaç i la Torrota de l'Obac tornaré ja per pista al Coll de la Riba, on seguint les marques de la propera M-M i passant per alguns dels carrers de les Pedritxes baixaré fins la carretera de Matadepera a poc més d'un km. d'on he deixat el cotxe.

I ja per carretera passant per davant de les portes del Terrassa Hockey dono per acabada la jornada d'avui i gairebé les vacances d'aquest estiu. Han estat poc més de 4 hores per més de 16 kms. i més de 700 metres de desnivell positiu d'un matí molt agradable.

Àngel Pascual Sauch ha dit...

Espectacular passeig!! Incloses les fotos...Molt ben explicat i presentat!!

Ricard Masferrer ha dit...

Tenim llocs molt assequibles i ben a prop de casa.