dimarts, 18 d’agost del 2015

4 dies a Cap de Rec: Vall de la Llosa i Estanys de Montmalús



Tot el viatge des de casa fins La Cerdanya ha estat plovent amb diferents intensitats. A l'altra banda del  túnel el terra estava moll, però no plovia. Malgrat que el cel no convida a ser massa optimista, potser encara estaré de sort. 
Deixo el cotxe abans d'arribar a Cal Jan de la Llosa per no haver de pagar 2€ per aparcar-lo. Mentre em preparo comencen a caure gotes. Decideixo començar i en cas de que s'hi posi amb més ganes ja ho deixaré. Un cop he passat Cal Jan de la Llosa  i quan ja entro de ple a la vall de la Llosa, deixa de ploure. 

El camí és fàcil: una pista que va pujant amb suavitat. No m'aturo massa per gaudir del paisatge ja que tinc por de que d'un moment a l'altre comenci a ploure. El lloc s'ho val: la bonior del riu, a vegades ben a prop, a vegades al fons del tot, el bosc, els prats ben humits, petits ramats de vaques i cavalls. 
Passat el prat de Xuixirà on hi ha una petita construcció derruïda s'acaba la pista. Es converteix en un corriol ben fressat. Estic al GR 107 conegut com el Camí dels Bons Homes. Ben aviat arribo al pla de la Cabana dels Esparvers. Han estat 2 hores de camí des del cotxe.
Faig un mos i segueixo. Abandono el GR 107, per seguir pel  GR 11. Segons el mapa de l'Alpina, aquest puja per la riba esquerra del riu de Vallcivera, però hi ha poques marques i el camí es fa perdedor. Dono alguna volta per tal d'assegurar. Tot plegat no és massa clar. Localitzo una lleugera traça que s'enfila i s'allunya del riu, però amb poques marques de GR. Des de les alçades, paral·lel al riu i ja amb un caminoi una mica més evident, veig un corriol ben fressat a l'altra riba. També escolto veus i veig gent per l'altra banda. Tinc dubtes, però segueixo endavant. 
S'acaba en un pont que travessa a l'altra riba i agafo el bon camí. Mentrestant ha sortit el sol per entre els núvols. Sembla que estaré de sort i m'estalviaré de mullar-me. 

Torno a dubtar si el trencall que porta als estanys de Montmalús ha pogut quedar enrere. Decideixo seguir una estona més. Quan estic a punt de recular arribo a un prat on pasturen vaques. 

M'aturo i mentre consulto el mapa, veig un parell de fites a la meva dreta. Seran aquestes ? És possible. Les segueixo, continuo trobant fites i agafen la direcció correcta. Ara ja només es tracta de pujar i així és. Ha estat una hora 20 des de la Cabana dels Esparvers
Espectacular: primer un estany petit, després un de més gran i una mica més enllà un altre encara més petit que el primer. Gaudeixo del lloc, de la seva tranquil·litat mentre menjo la segona barreta de pernil del dia.
I ara ja tan sols resta la tornada, tot baixada. Tampoc em puc queixar de la pujada que no ha estat gens dura, malgrat que segons he calculat són uns 800 de desnivell positiu
La baixada és ràpida, menys d'una hora fins la Cabana dels Esparvers i 1 hora 35 fins el cotxe. És arribar al cotxe i tenir el temps just per endreçar els estris que comença a caure la tempesta: aigua, trons, llamps. .És així fins el refugi. També pedrega. Arribo al refu i gairebé ja ha acabat la tempesta. El sostre del refu i una part del terra està blanc.
Agafo llitera, m'instal·lo i tinc temps per llegir, fer la birra i escriure mentre espero el sopar.

3-20 per pujar, 2 hores fins barraca dels esparvers i 1-20 fins els estanys i 2.25 de baixada total 5.45