diumenge, 19 d’agost del 2007

Nocturna a Gironella

Quan ja estava inscrit vaig comprovar que el cotxe no funcionava. Vaig tenir sort que també hi anava l’Enric, un company de club i varem anar junts amb el seu cotxe.
Aquesta vegada vaig deixar a banda els experiments en el C1 i em vaig inscriure en el C2. També haig de dir que ho feia per veure si tenia alguna possibilitat de fer podi i endur-me així cap a casa la magnífica cistella amb embotits que hi havia pels tres primers.
La cursa és score, 22 fites i 7200 metres. Triga una mica a començar ja que hi ha molts inscrits de darrera hora que no han arribat massa puntuals. Ja és l’hora i ja tenim el mapa. Sembla que tots o gairebé tots hem triat començar per la mateixa fita, la 6. Però malgrat que som una bona colla els que la cerquem es resisteix a ser trobada. Està dalt d’un turó que de nit i amb els minses llums dels nostres frontals no es fàcil de pujar-hi. Bé han estat més de 15 minuts per trobar la primera, no anem pas massa bé. Anem per la segona.
De cop i volta em trobo baixant per unes escales que no soc capaç de trobar en el mapa, però en canvi localitzo la fita sense massa problemes. Escales avall de nou arribo a una zona urbana. Les fites urbanes són fàcils i ràpides de trobar. Pels carrers es pot córrer bé. Em trobo fort. Però aviat toca tornar a sortir dels carrers i buscar les fites pel rodal. El frontal fa poca llum. M’equivoco de camí i tinc que tornar a enrere.
Tenim una fita a l’altra banda del riu i l’hem de travessar per un pas marcat al mapa, per unes pedres que no impedeixen que em mulli els peus, tant a l’anar com al tornar. Una més en aquesta zona i torno a la zona urbana per deixar enllestides totes les fites d’aquest cantó del riu. Travesso per un pont i vaig marcant les fites de Nord a Sud. Torno a passar per unes escales que no veig al mapa. A casa em miraré bé el mapa! (amb tranquil·litat i bona llum les escales són al mapa).
Ja per dins del poble hi ha una fita dins d’un edifici al cap de munt d’unes llargues escales de cargol.
      
Torno a anar ràpid pels carrers, però em queden dues fites més fora de la zona urbana i el frontal cada cop fa menys lluny. Tinc sort que la primera d’aquestes la faig amb dos orientadors més que porten bona llum. Però al sortir d’aquesta fita els perdo. Agafo un camí però no n’estic segur, tinc dubtes. Torno enrere i provo un altre camí. Al final veig clar que el primer camí era el bo. Ja només en queden dues fites i la darrera. Tracto d’anar recta cap a la primera, però no és possible. M’ho semblava, però al veure que hi havia un altre que feia el mateix que jo ho he provat. Toca de nou rectificar la ruta, però ara ja amb pas segur per marcar les darreres fites i enfilar el camí cap el patí de l’IES on s’acaba la cursa. Han estat prop de dues hores de curses (1-50-55). Desè de 22 classificats i 14 targes incomplertes. M’he quedat a només 9 minuts de la cistella d’embotits.
Però igual tenia sort en el sorteig. Tampoc va ser així, però a l’Enric li va correspondre una bossa amb alguns regalets prou interessants.
Les nocturnes són curses ben diferents hi ha que pots estar a prop de la fita i no veure-la, sinó l’enfoques directament amb el frontal. D’alguna manera s’ha d’afinar molt més la cerca de la fita. Segur que amb un bon frontal es pot millorar tant per trobar la fita, com per poder córrer amb més seguretat.