divendres, 28 de juliol del 2000

Fromista – Carrión de los Condes

Com ahir, en aquest alberg també donen d’esmorzar al matí. A les 6.45 ja estic caminant. Tot el camí és igual, pla, pel costat de la carretera i anar deixant pobles al darrere. Sembla impossible aquesta immensitat de camps.
A les 11.00 ja sóc a Carrión. He fet 19 km. em poc més de 4.15. Però un cop a Carrión em costa trobar a l’alberg. Finalment un cop localitzat m’assec amb altres pelegrins al costat de la porta a esperar que obrin. De sobte apareix un monjo vestit tot de blanc amb sandàlies i barba. Talment sembla una aparició d’un altre temps. Ens explica que són dominics.
M’instal·lo, i inicio la rutina diària: dutxa, rentar la roba, i anar a comprar. Malgrat que en aquest alberg no hi ha cuina trobo la manera de dinar “decentment” sense anar de  restaurant.
Carrión és un poble poc ordenat i certament brut i on tothom sembla tenir pressa. El bar on prenc cafè està ple d’homes jugant a les cartes.
A la tarda descanso a la riba verda del riu Carrión per on no para de passar gent que va a la piscina. Passejo i també aprofito per visitar el Monestir de San Zoilo on estan enterrats els infants de Carrión. Em sorprenen unes cel·les de càstig pels monjos extremadament petites.